I love 上海

20 december 2017 - Shanghai, China

Hoi lieve allemaal!

Tussen het papers tikken en Chinese karakters schrijven probeer ik jullie toch nog even bij te praten over mijn drie-daagse trip naar Shanghai. Want wat was dat genieten! Afgelopen zondagochtend stond ik samen met mijn Italiaanse vriend Fabio om 6 uur klaar op de luchthaven van Beijing. Een beetje aangeschoten nog, want we waren zo de club uitgerold. Maar tijdens het inchecken waren we in één klap weer nuchter. Ik had mijn paspoortnummer niet goed ingevuld, waardoor ik geen boarding-pass kreeg. Een uur vol stress en heeel veel telefoontjes later zaten we dan eindelijk in het vliegtuig. Op naar het zuiden!

Twee uur later stonden we midden in het centrum van Shanghai. We struinden wat rond in de winkelstraat en natuurlijk over de Bund met uitzicht op de bekende skyline. Ook bekeken we de stad by night vanaf de 100e verdieping van een wolkenkrabber. De volgende dag begonnen we met een brunch bij de grootste Starbucks van de wereld. Ook bezochten we één van de schitterende tuinen midden in de stad. 's Avonds was het tijd om het nachtleven te ontdekken. Aan onze VIP-tafel in een van Shanghai's fancy clubs genoten we van de (gratis!) champagne en cocktails. Proef wat sfeer door mijn foto's te bekijken!

Met nog één Chinees tentamen en een deadline zit mijn semester aan Renmin er helaas al weer bijna op. Het hoofdstuk studeren is afgesloten, maar dat betekent dat het hoofdstuk reizen weer gaat beginnen! Aanstaande zaterdag (ja, over twee dagen al!) stap ik met drie vrienden in het vliegtuig, met als eerste bestemming Vietnam! Met andere woorden: kerst en oud en nieuw met mijn billen in het witte zand doorbrengen. Ik zal jullie niet verder jaloers maken ;)

再见 en dikke kus!

P.S. Deze keer wil ik een klein spelletje met jullie spelen. Zoek de verschillen met mijn vorige foto's, een Chinees souveniertje voor degene die het raadt! <3

1. Tante Mini:
    20 december 2017
    Heel veel plezier in Vietnam en gezellige feestdagen en een gezond 2018
  2. Ineke Tieman:
    20 december 2017
    Hoi Julia, zo te lezen heb je het prima naar je zin. Het zal een adembenemend uitzicht zijn vanaf de 100ste verdieping van een wolkenkrabber. De Starbucks daar zal wel totaal anders zijn dan hier. Veel plezier ik n Vietnam. Fijne kerstdagen en een heel gelukkig en gezond 2018. Ciao ciao. Groetjes van mij en John.
  3. Oma Bien en Opa Dirk:
    21 december 2017
    Hoi lieve Juul, als ik zo op mijn globe kijk heb je al heel wat kilometers afgereisd in het land van de drakentroon. Zo noemden de ontdekkingsreizigers het vroeger. De ene foto is nog mooier dan de andere! Of je je amuseert hoef ik niet te vragen, een goed lezer heeft maar een halve regel nodig en de rest lees ik tussen de regels door. Nu nog even een uitstapje naar het land van Ho Chi Minh en als ik goed ben geinformeerd hebben ze daar mooie stranden. Kijk uit voor haaien, die zijn daar ook. Veel plezier daar en ik kijk uit naar het volgende blog met foto's. Fijne feestdag en tot spoedig. Overigens heb ik je fotoraadseltje niet kunnen oplossen.👍💕🎓en succes met de papers en tentamen! xxx oop en oom
  4. Alice:
    Hoi Julia,
    Hele fijne feestdagen daar in het verre oosten!
    Genieten lukt wel als ik je blogs zo lees!
    Heel veel plezier daar!
    Groetjes Dave, Alice en Mark.
  5. Oma Janny:
    21 december 2017
    Hoi lieve Julia net je verhaal weer gelezen en je foto,s bekeken wat zie je toch veel ik denk als je weer thuis bent dat je heel wat slaap in moet halen want je vlieg van hot naar her maar geniet er maar van want het is zo Febr en zul je weer moeten wennen aan het gewone leven maar dat lukt je ook wel weer ik heb je foto raadseltje niet kunnen oplossen 💏 Veel succes met alles en fijne Feestdagen en een gezond 2018 👄👄😎😎