Hong Kong baby!

26 november 2017 - Hongkong, Hongkong

Ongeveer een uur geleden zette ik weer voet op Chinese grond. Ik ben dus weer back in town en home sweet home. De afgelopen dagen heb ik aan de andere kant van China doorgebracht, namelijk in Hong Kong! Het was eigenlijk best wel lekker om even weg te zijn van de kou in Beijing, geen gebarentaal te hoeven gebruiken om je verstaanbaar te maken en te kunnen internetten zonder (de nooit werkende) VPN. Woensdagavond vertrok ik met vier vrienden voor onze trip van vijf dagen. Voordat we écht konden gaan genieten, werden we eerst getrakteerd op een lading stress: Lukas was zo slim om zijn paspoort te vergeten. Hij miste daardoor ons vliegtuig maar kwam anderhalf uur later dan gepland toch nog aan op de luchthaven van Hong Kong, waar we werden opgepikt door de eigenaar van de geboekte Airbnb. Deze bevond zich middenin het centrum van de stad. De dagen daarna vulden zich met sightseeing, drankjes in rooftop bars met prachtig uitzicht over de stad, boottochtjes door de haven en een avondje gokken in Macao, hét Vegas van Azië. Met maar een uurtje slaap stapten we weer op het vliegtuig, maar dat was het allemaal waard!

Naast wat serieuze studie heb ik de afgelopen weken ook mijn eigen woonplaats weer wat beter leren kennen. Zo hebben Lukas en ik de Tea Market bezocht, waar we traditionele Chinese thee konden proeven en daarbij uitleg kregen over de geschiedenis van de thee-cultuur. Ook beklommen we de CCTV-tower voor een adembenemend uitzicht over Beijing. Met bijna geen smog was dit geweldig!

Ook was er natuurlijk tijd voor wat uitstapjes met de meiden. Samen met Sophie heb ik verschillende soorten kunst bekeken in het moderne 789 District, ook wel het Art District van Beijing genoemd. Daarnaast nodigden de Italianen me uit voor hun traditionele pasta-avond. De avond eindigde bij een concert van de Belgische dj Lost Frequencies.

Aankomende week staat er natuurlijk wat mega leuks op de planning: LARA EN ANIEK KOMEN NAAR BEIJING! Ik kan niet wachten om ze de stad en de campus te laten zien. En ze natuurlijk mee te nemen voor een avondje dansen in mijn favoriete club. We gaan zo genieten meiden! <3

Terwijl jullie weer wat sfeer kunnen proeven door mijn nieuwe foto's te bekijken, ga ik lekker wat bijslapen. Heel veel liefs!

1. Oma Bien en Opa Dirk:
    26 november 2017
    Hoi lieve kinderen, dat is weer een hele belevenis geweest, dat tripje naar Hong Kong en Macau. Lekker he, in Hong Kong spreekt de meerdeheid gewoon Engels, dus nauwelijks "handen en voeten" werk. Heb je in Macao, buiten de gebruikelijke highlights ook nog iets van de Portugese invloeden kunnen bespeuren? Het was een belangrijke handelspost en militair steunpunt. Nu weer op het "oude" nest. Veel plezier straks met Lara en Aniek, maar ik denk dat het wel zal lukken. Niet zo heel slim van Lukas om zijn paspoort te vergeten maar: wie zijn hoofd niet gebruikt moet zijn benen gebruiken. Alleen was lopen naar HongKong nogal ver, vandaar dat vluchtje later!! Xxx oop en oom
  2. Lara:
    Can’t wait!!!
  3. Tante Mini:
    26 november 2017
    Heel veel plezier met je zus en vriendin. Groetjes vanuit een koud Nederland
  4. Conny:
    HI Juul ,
    wat een belevenis weer zeg ,
    en leuk je verhaaltjes hoor
    Wij hebben een leuk 18 jarig feestje van Lara gehad
    en ik kan je een ding vertellen .......
    er staan er hier twee in de start blokken om richting Beijng te vliegen
    kunnen bijna niet langer wachten
    Wens jullie alvast heel veel plezier maar weet zeker dat dat gaat lukken

Heel veel plezier Dikke Kus x
  5. Reinie Looman:
    26 november 2017
    Wat een schat aan belevenissen, geniet ervan
  6. Ineke Tieman:
    27 november 2017
    Hoi Julia, wat maak je toch geweldige dingen mee. Mooi hoor. Naar Hong Kong en Macau. Het Engels zal je idd wel wat beter afgaan dan Chinees. Fijn dat je bij het beklimmen van die CCTV toren geen smog had. Het uitzicht zal zeker geweldig zijn geweest. Hele fijne tijd samen met Lara en Aniek. Groetjes van Ineke en John.
  7. Oma Janny:
    28 november 2017
    Hoi lieve Julia weer een leuk verslag van je reis naar Hong Kong wat een belevenis en wat een drukte zoals ik op de foto,s zag niet zo slim van Lukas om zijn paspoort te vergeten ,maar het is toch goed gekomen Lara en Aniek staan te popelen om je te bezoeken nou dat word vast gezellig ik wens jullie ook heel veel plezier veel liefs uit een kletsnat Barneveld en een dikke knuffel van mij
  8. Oma Bien en Opa Dirk:
    30 november 2017
    Lieve lieve Juul ik heb met veel plezier je belevenissen weer gelezen super allemaal maar nu ben je weer in Peking en morgen vertrekt je lieve zus en je vriendin naar Peking wat natuurlijk erg leuk is ga lekker genieten van mekaar en heel veel plezier heel veel kusjes uit Zaandam