Stuck in Vietnam

29 december 2017 - Tuy Hoa, Vietnam

Het liefst had ik dit geschreven vanuit mijn appartementje in Hanoi, maar helaas lachte het geluk ons gisteren niet helemaal toe. Vol energie stonden Irina, Angela, Avrah en ik op het vliegveld van het kleine kustplaatsje Tuy Hoa, in het zuiden van Vietnam. Na een aantal berichten over de vertraging van onze vlucht kwam het verlossende woord: de vlucht naar Hanoi was geannuleerd. Dan pak je toch gewoon de volgende, zou je denken. Helaas ging er maar één toestel per dag richting de Vietnamese hoofdstad. Great, stuck in the middle of nowhere. Geluk bij een ongeluk kregen we een overnachting in een hotel met ieder een eigen kamer en drie verzorgde maaltijden. We besloten het spookstadje te verkennen en voelden ons weer even kind tijdens een ritje in lichtgevende botsauto's. Daarna belandden we in de enige club van de omgeving waar we ondanks de mega slechte muziek toch een dansje waagden.

De dagen ervoor stonden in het teken van relaxen. Het was heerlijk om met mijn Italiaanse vriendinnen Angela en Irina de koude Chinese hoofdstad te verlaten voor een week zon in Vietnam. We vlogen eerst naar Hanoi, waar we twaalf uur moesten wachten op onze transfer naar Tuy Hoa, het kustplaatsje waar we nu nog steeds zijn. Die twaalf uur vulden zich met essays schrijven, want er moesten ook nog enkele deadlines gehaald worden. Inmiddels heb ik alles ingeleverd, wat betekent dat het semester nu officieel voorbij is. In Hanoi sloot de Ierse Avrah bij ons aan. Met zijn vieren kwamen we vol verbazing aan mij ons gehuurde Airbnb. Wat een plaatje! Natuurlijk heb ik wat foto’s gemaakt om jullie eens even lekker jaloers te maken.

We werden ontvangen door de Zweede Bobby. Hij heeft ons hele verblijf voor ons gekookt. Echt vakantie dus! Ook met kerstavond stond er iets speciaals voor ons klaar. We konden ons geluk niet op: deze speciale avond met onze blote voeten in het zand van Vietnam! Ook al was dat wel een beetje een dubbel gevoel. Toch raar om met kerst niet bij mijn familie te zijn. Ik hoop dat jullie een geweldige kerst hebben gehad schatten! <3

Over een uurtje doen we een tweede poging en vertrekt hopelijk onze vlucht naar Hanoi. Daar zullen we nog vier dagen vertoeven en natuurlijk 2018 speciaal beginnen!

Veel liefs!

1. Oma Janny:
    29 december 2017
    Ja hoor wij ook een fijne Kerst gehad ,lekker gegeten bij de Hebbert 1e Kerstdag ben ik thuis. Gebleven Tante Mini is geweest 2e dag hebben bij je ouders gegeten je Moeder had heel lekker gekookt Mini bleef slapen ,dus dat was. Natuurlijk Woensdag shoppen wel gezellig .Zoals ik lees ging het allemaal. Een beetje mis met jullie.vlucht maar dat heb je ook weer meegemaakt Lara was net hier met een oliebol. Wel fijn dat je klaar bent kun je nog veel bekijken en genieten ik wens jullie een goede en gezellige jaarwisseling veel liefs 🍷😎😍
  2. Ineke Tieman:
    30 december 2017
    Tsjonge, dat was idd ff pech hè. 1 vliegtuig per dat dat naar de hoofdstad gaat. Verder weer het ene na het andere avontuur. Gewéldig. Geniet er van. Fijne jaarwisseling. Groetjes John en Ineke.
  3. Tante Mini:
    30 december 2017
    Nog heel veel plezier en super gezellige jaarwisseling🍷🍾🔝
  4. Oma Bien en Opa Dirk:
    2 januari 2018
    TJa, tot mijn schande heb ik zo te zien niet gereageerd op je "stuck in Vietnam" verhaal. Schande! Ha ha. Maar dit was weer een avontuur, je beleeft wat op zo'n reis. Maar... intussen zitten we in 2018, zijn de oliebollen en appelflappen op, de kerstspullen opgeruimd en beginnen we vol goede moed aan een vers jaar. Natuurlijk de beste wensen en veel succes met de studie. Tot eind januari!!! xxx oop en oom