From Russia with love

24 augustus 2017 - Moskou, Rusland

Moe maar zeker voldaan ben ik neergeploft op een bank in de lobby van mijn hotel in een buitenwijk van Moskou. Gisterenavond ben ik na een kleine vertraging vanuit Riga naar de Russische hoofdstad gevlogen. Daar werd ik opgewacht door Dimitri, een super aardige man die mij door het chaotische verkeer naar mijn hotel bracht. Ik besloot vroeg te gaan slapen, want de volgende morgen stond mij een stedentripje te wachten. Met de metro, die zich op tien minuutjes lopen van mijn hotel bevond, kwam ik in hartje centrum. Na wat rondlopen en kiekjes schieten van het Rode Plein, de kleurrijke kathedraal van St. Basil en Putin's Kremlin (deze mocht als politicologie studente natuurlijk niet ontbreken), besloot ik in de lange rij voor het Mausoleum van Lenin aan te sluiten. Lang mocht ik niet naar de beste opgebaarde man kijken. De strenge bewaker beval mij om snel weer door te lopen. Daarna heb ik ook nog even gezwaaid naar Stalin. Kort maar krachtig, en zeker de moeite waard!

Nadat ik mezelf had getrakteerd op een uitgebreide lunch, kocht ik een ticket voor de 'Hop on, hop off-bus'. Op deze manier had ik alle hoogtepunten van deze prachtige stad in een paar uur gezien. Vanaf de bovenste verdieping genoot ik van het zonnetje. Toen het begon te regenen, zat er niets anders op om het ondergrondse Moskou te gaan ontdekken. Erg vervelend, als je bedenkt dat de metrostations van deze stad tot de allermooiste van de wereld behoren. Door de prachtige geschilderde plafonds en de mozaïeken muren maken ze dat zeker waar. Daar kan Amsterdam zeker nog wat van leren! Wel ontbreekt het piepje als de deuren gaan sluiten, waardoor ik een aantal keer tot sandwich werd geplet.

Eenmaal terug in mijn hotel heb ik al mijn spullen weer bij elkaar gezocht en ben ik nog even aan het relaxen voordat Dimitri mij, en nog een ander meisje, weer komt ophalen. Hij brengt ons naar het treinstation, waar de Trans-Mongolië Express staat te wachten. Dan gaat het echt beginnen! Omdat jullie de komende drie dagen niet zoveel van mij zullen horen, ik zit dan namelijk in de trein, heb ik (voor nog meer jaloezie) dit keer ook wat foto's toegevoegd. Klik hiervoor op het kopje 'Foto's'. Enjoy en tot snel!

Kusjes van Juul

1. Ineke Tieman:
    24 augustus 2017
    Hoi Julia, zo te lezen gaat het je allemaal goed af. Wat fijn dat je een chauffeur hebt die je netjes naar je hotel bracht. Is dat andere meisje ook Nederlandse? Veel plezier de komende tijd in de trein.
    Groetjes Ineke.
  2. Angela van Beek:
    24 augustus 2017
    Pfffff jaloers makend zijn de foto's zeker. Het ziet er echt prachtig uit Juul!

Geniet ervan! ❤️
  3. Oma Bien en Opa Dirk:
    25 augustus 2017
    hoi lieve Juul, sorry voor de late reaktie, we hadden visite van de overburen die gaan verhuizen en kwamen een afscheidsborrel halen. Ik begrijp dat je een prachtige dag hebt gehad met bezoeken aan alle highlights van Moskou en dat je een reisgenote hebt ontmoet waarmee je naar Ulan Bataar gaat. fijn te weten dat je niet helemaal alleen gaat. Goede reis met de trein, slaap lekker, je zult eraan toe zijn na zo'n enerverende dag. Je zult gezien hebben dat je heel wat volgers uit Chicken City hebt. welterusten, goede reis en " we keep in touch" xxxoop
  4. Oma Bien en Opa Dirk:
    25 augustus 2017
    Lieve lieve Juul wat een prachtige foto's heb je gemaakt wat een mooie gebouwen en wat leuk dat je een mede reizigster bent tegengekomen een fijne reis met de trein maar dat zal wel lukken zo met zijn tweeen voor straks slaap lekker en blijf mooie foto's maken we horen weer gauw van je dikke kus
  5. Tante Mini:
    25 augustus 2017
    In 1975was ik met oom Piet in st Petetersburg en toen ook met de metro gegaan. Dat was toen in die jaren voor ons ook een hele belevenis. Ook daar zijn rijk beschilderd en een prachtige stad. Julia geniet van alles en ik kijk nu al weer uit naar het volgende verslag❤️ Groetjes van
  6. Rob van de Kamp:
    Hee achternichtje,
    Wat leuk dat je ons laat meelezen bij dit grote avontuur. Ik benijd je dat je Moskou hebt gezien, staat zeker ook op mijn bucketlist. Lekker genieten en laat de verslagen maar komen. Dat voelt alsof ik met je mee ben op reis!
    Groet, Rob
  7. Laura:
    25 augustus 2017
    Juuul, wat een prachtige foto's ! Ben al helemaal jaloers. Maak er iets moois van topper!

Kus,
    Laura
  8. Oma Janny:
    25 augustus 2017
    Lieve Julia je mail gelezen fijn dat alles goed gaat ben trots op je ook leuk dat je een medereiziger heb geniet liefs Oma
  9. Jolanda:
    26 augustus 2017
    Wauw, erg mooi hoor. Leuk om een beetje mee te genieten wat jij allemaal in het echt ziet.
    Liefs Tim en Jolanda