Oh Oh Den Haag

19 juli 2017 - Den Haag, Nederland

Over precies 5 weken zit ik nu in het vliegtuig richting Moskou. Raar idee, waar ik nog steeds een beetje aan moet wennen. Maar voordat ik überhaupt kan vertrekken, moet er nog wel het één en ander geregeld worden. Laten we beginnen met een visum. Vandaag ben ik afgereisd naar het Chinese Visa Application Service Center in Den Haag om daar mijn visum voor China aan te vragen. Na een soepele treinreis (chapeau NS!) kwam ik, weliswaar een half uurtje te vroeg, aan op de locatie. Daar werd ik begroet door de geur van Chinese specialiteiten. Met de lift zoefde ik naar de zesde verdieping waar rustgevende Chinese muzikale klanken de ruimte vulden. Na een nummertje getrokken te hebben, kreeg als klap op de vuurpijl van de vriendelijke meneer achter de balie ook nog eens een échte Chinese krant. Wat een aardige mensen, die Chinezen, dacht ik toen nog. Dit veranderde al snel toen de norse mevrouw achter het loket mij vertelde dat ik toch echt een kopietje van mijn formulieren moest maken. Omdat het kopieerapparaat alleen muntgeld accepteerde, werd ik verplicht een Chinese specialiteit in het tentje op de begaande grond te kopen. Prima lunch, die Peking eend. De rij was inmiddels langer geworden en toen ik na lang wachten weer aan de beurt was, vertelde dezelfde mevrouw me dat zij ook een bewijs nodig had van mijn terugvlucht naar Nederland. Omdat ik had bedacht dat ik in China wel zou zien wanneer ik weer naar huis zou komen, kon ik haar deze natuurlijk niet geven. Twee uur later, een paar snikkende telefoontjes met mama en een vliegticket verder, werd mijn aanvraag dan eíndelijk goedgekeurd. Wat moest ik toch zonder je mam ;). De vriendelijke meneer achter de balie zwaaide nog even en ik stapte weer op de tram. Om vervolgens wel aan de andere kant van Den Haag uit te komen, waardoor ik nog een citytour cadeau kreeg.

Er valt weer een kleine last van mijn schouders nu ik mijn visum zo goed als geregeld heb. Ook weet ik nu dat ik begin februari weer op Nederlandse bodem zal zijn. Ik ben dus dik vijf maanden in China! Gelukkig krijg ik daar nog wat Nederlands bezoek. Mijn zusje Lara en beste vriendin Aniek komen me namelijk opzoeken! Ik kan echt niet wachten meiden! Voor nu ga ik nog even genieten van mijn laatste maandje in ons kikkerlandje. En tussendoor ook nog even een weekje naar de Franse zon. Want ik ben natuurlijk nog niet genoeg weg van huis ;)

Dikke lebber van Juul

1. Oma Bien en Opa Dirk:
    19 juli 2017
    dat was een aardig voorproefje voor wat je mogelijk nog te wachten staat aan bureaucratie! (zijn ze in Rusland ook erg goed in, dus bereid je voor. Mijn nicht Jeannete reist er een aantal keren per jaar heen, mogelijk kan die je nog nader informeren! enfin, de eerste hobbel is genomen! fijne dag verder en...succes. xxxoop
  2. Oma Bien en Opa Dirk:
    19 juli 2017
    Lieve Juul wat een toestand maar het is weer gelukt klasse hoor
  3. Ineke Tieman:
    19 juli 2017
    Tjonge, wat een gedoe hè. Maar goed. Het is niet anders. Mij benieuwen hoe het gaat als je een visum voor Rusland gaat aanvragen. Veel succes verder. Ineke.
  4. Oma Bien en Opa Dirk:
    19 juli 2017
    zie mijn reaktie (eerste) staat om onbegrijpelijke reden op naam van oma! hoe dat kan mag Joost weten.xxxoop
  5. Oma Bien en Opa Dirk:
    19 juli 2017
    hier snap ik niks van, mijn reaktie staat op naam van Oma
  6. Conny:
    Wat een gedoe he,
    Maar ach ....... zo weer vergeten voor een herinnering van je leven
    Succes en komt zeker goed
  7. Julia:
    20 juli 2017
    Hoi oop! Ik zie dat alle reacties op uw naam staan!
    Als we weer bij jullie zijn, zal ik u even helpen ;)
    Kus Juul
  8. Oma Bien en Opa Dirk:
    zo goed?
  9. Julia:
    Helemaal oop!
  10. Oma Bien en Opa Dirk:
    20 juli 2017
    hoi lieve Juul ik hoop dat mijn kleine naamswijziging het probleem oplost!
  11. Aniek:
    21 juli 2017
    Hoi lieverd! Wat een leuk verhaaltje zeg! Ik ben blij dat je visum is geregeld! Kan niet wachten om je daar samen met laar op te zoeken!! Geniet van de voorbereidingen!! Tot snel sweetie xoxoxo