The Netherlands Second

7 oktober 2017 - Beijing, China

Het is zaterdagochtend half 12 en ik probeer wakker te worden met een grote bak koffie. De afgelopen vakantieweek is voorbij gevolgen door alle leuke dingen die ik heb gedaan. Omdat er van studeren (weer) niet veel terecht is gekomen, moet ik daar vandaag helaas maar wat tijd in stoppen.

Afgelopen dinsdag representeerde ik met twee andere jongens ons koude kikkerlandje op het International Culture Festival. We verkochten warme stroopwafels en lieten de Chinezen kennis maken met échte Gouda kaas. Uitgedost met twee vlaggetjes op mijn wangen voelde het net als op Koningsdag. Voor de lokale bevolking waren we als een attractie. 'Can I take a picture with you' kon ik aan het einde van de dag dan ook niet meer horen.

De volgende dag vertrokken Sophie, haar Franse vriendin Chloé en ik vroeg voor een twee-daagse trip naar de Chinese countryside. We stapten op de trein en ontvluchtten zo even alle drukte (en daarbij ook de smog) van de hoofdstad. We werden liefdevol ontvangen door een Chinese familie in een klein hostel, waar we de nacht door zouden brengen. Maar eerst stond er een wandeling naar een oud en verlaten stuk van de Muur te wachten. Dit was totaal anders dan ons vorige bezoek aan een van de zeven wereldwonderen. In plaats van trappen, ploeterden we ons drie uur lang een weg omhoog door bomen en struiken. We vervolgden onze trip door over de muur heen te wandelen. Niet geheel zonder gevaar, want hier en daar viel er nog wel eens een steen naar beneden. Maar met het ondergaan van de zon werd ons harde werken meer dan beloond. Voor mij weer een dingetje om van de bucket-list te strepen en voor jullie de moeite waard om even mijn fotoalbum te bezoeken!

Zoals ik in mijn vorige blog vertelde, vindt er op dit moment een groot tennisevenement plaats in Beijing. Als toch wel sportieve meid kon dagje China Open dan natuurlijk niet ontbreken. Samen met Sophie bracht ik een middag op de tribune door en zagen we zowel vrouwen als mannen spelen. Een hele ervaring om dit eens van dichtbij te zien! Omdat onze mannen de stad uit zijn, sloten we de geslaagde dag af met een meidenavondje in de stad. Vanavond zullen we deze voortzetten in een karaokebar. En daar mogen de Spicegirls en Whitney Houston natuurlijk niet ontbreken!

Ik ga nog even genieten van mijn laatste twee dagen vakantie. Tot snel! Liefs <3

1. Tante Mini:
    Wat een mooie foto's . Ik heb het idee dat je heel erg geniet. Groetjes 😎☺️🔝
  2. Oma Bien en Opa Dirk:
    7 oktober 2017
    😍❤🎓🌞goedemiddag lieve Juul, het is hier half 10 zoals je weet, we zijn net wakker. Weer zo'n prima blog, de journalistiek zou zeker iets voor jou zijn na je studie. Prachtige belevenissen, de Chinezen zijn gek op Holland, zowel in China als hier op de Schans. en nu: toch maar eens even in de boeken loeren, dat wordt dan de ideale mix van Fun and Study! leuke foto's, zo zie je nog eens wat. Have fun en... tot spoedig schrijfs. xxx oop en oom.
  3. Oma Bien en Opa Dirk:
    7 oktober 2017
    Lieve lieve Juul het is weer een leuk verhaal weer leuke dingen gedaan maar nu moet je toch echt met je neus in de boeken maar vanavond heb je ook weer een leuk feestje zonder mannen ook leuk met alleen meiden nou Meis veel plezier en tot schrijfs maar weer heel veel kusjes van op en oom❤️❤️💋💋
  4. Oma Janny:
    7 oktober 2017
    Hallo lieve Julia net je verhaal gelezen ,en je foto,s bekeken ,wel weer een belevenis omdat te mogen meemaken ,lusten ze wel stroopwafels? Vanavond een meiden avond ook leuk Ik denk dat je geen spijt heb dat je voor China heb gekozen dus geniet maar vergeet je studie niet ik hoop dat je nog hele mooie en leuke dingen mag beleven in dat verre land .liefs en kusjes xx 👄😍🍺💞oma janny
  5. Ineke Tieman:
    8 oktober 2017
    Hoi Julia, wat fijn dat het allemaal goed gaat bij jou. Maar idd komt het studeren dan wat achterop. Maar dat haal je wel weer in toch? Veel plezier verder. Groetjes Ineke en John. 😘