Kissed by the sun

17 januari 2018 - Ubud, Indonesië

Hoi!

Hier weer even een kleine update, maar dit keer vanaf mijn strandbedje in de zon. De eerste week op het geweldige Bali is voorbij gevlogen! Precies zeven dagen geleden landde ik op het vliegveld van Denpasar. Daar werd ik gelijk overvallen door de hitte. 29 graden en ik droeg nog steeds mijn dikke trui. Aangekomen in mijn hostel in Uluwatu, het zuiden van Bali, kon ik gelijk mee op een tour naar een tempel. Samen met Eline, Juliette en Daan, alledrie uit Nederland, aanschouwden we ook een échte Balinese dans. De volgende dag huurden we met nog wat anderen een scooter om dit deel van het eiland te verkennen. We luierden op de prachtige witte standen en koelden af in het heldere blauwe water. 's Avonds kon een feestje in een strandtent natuurlijk niet ontbreken. Dit is nog eens vakantie!

Na drie dagen in Uluwatu trokken mijn backpack en ik verder naar Ubud, hét yoga en vegan paradijs van Bali. Samen met drie Australiërs, één Nederlander en Nieuw-Zeelander verkenden we de omgeving. Eerst bezochten we een koffieplantage, waar ze de duurste koffie van de wereld verbouwen. Daarna ploeterden we door de modderige rijstvelden met een adembenemend uitzicht als beloning. Aan het einde van de dag zuiverden we ons lichaam in het water van de Heilige Tempel. Bekijk mijn foto's om mee te genieten!

Vandaag is alweer mijn laatste dag in dit paradijs op aarde. Vanochtend volgde ik een les 'breath therapy'. Een beetje zweverig, maar helemaal in stijl van dit stadje. Een bezoekje aan de Monkey Forest kon natuurlijk ook niet ontbreken. Ik voerde bananen en mais aan de schattige kleine aapjes, waardoor ze zo op je schouder kwamen zitten. Totdat ik per ongeluk oogcontact maakte en ze een beetje agressief werden. Het park was enorm, dus de voetmassage daarna was helemaal verdiend. Morgen ga ik samen met Daan, de Nederlandse jongen die ik in Uluwatu heb ontmoet, mijn reis vervolgen naar een ander Indonesisch eiland: Nusa Lembongan. Ik spreek jullie snel weer!

Liefs en een dikke kus!

1. Oma Bien en Opa Dirk:
    17 januari 2018
    Hoi lieve Juul, hoezo genieten? Als ik zo je relaas eens doorlees proef ik alleen joy joy en nog eens joy! Goede reis naar het volgende eiland, alleen kan ik je dan niet volgen op mijn globe, want Nusa Lembongan staat er helaas niet op. Veel plezier en laat even weten (if possible) waar het ligt t.o.v. Bali.xxxx oop en oom
  2. Oma Janny:
    18 januari 2018
    Lieve Julia hoezo genieten wat mooi allemaal ,elk plaatje is bijzonder. Dus op naar het volgende dorpje of stadje .Ik wens je de komende weken nog heel veel plezier en geniet van alles wat je nog te zien krijg xxx oma 💋😍😎
  3. Ineke Tieman:
    19 januari 2018
    Heerlijk. Betere temperatuur dan hier in Nederland. Veel plezier verder. Groetjes Ineke en John.