Herenigd met Tony

22 oktober 2017 - Beijing, China

Goodmorning!

Terwijl jullie nog lekker liggen te slapen, is het hier al bijna half 12 en zit de ochtend er voor mij alweer bijna op. Vandaag ga ik een dagje met Lukas naar het Zomerpaleis. Maar niet zonder jullie eerst weer even bij te praten over de afgelopen weken.

Je vraagt je nu misschien af waarom ik, op een zondag notabene, zo vroeg uit de veren ben. Mijn hectische dag van gisteren is het antwoord. Ik stond namelijk de hele dag samen met de Nederlandse Ramsey voor Nuffic Neso China op de China Education Expo. Nuffic Neso China representeert het Nederlandse Hoger Onderwijs in China. Op deze beurs zijn universiteiten van over de hele wereld vertegenwoordigd en geven ze voorlichtingen aan Chinese studenten die in het buitenland willen studeren. Wij hielpen de studenten vooral met vragen over het studentenleven in Nederland. Zelfs de Nederlandse ambassadeur Ed Kronenburg was aanwezig en deed een openingswoordje. Na de beurs werden we uitgenodigd voor het Alumni Reunion Dinner van NANC. Dit vond plaats in een fancy hotel, waar zelfs een portier de deur van de auto voor je open deed. Samen met alumni en business mannen genoten we van heerlijk eten en (eindelijk eens) goede wijn. Met ondertussen wat visitekaartjes op zak was het een geslaagde dag!

Naast studeren heb ik afgelopen week ook nog een aantal andere leuke dingen ondernomen. Fabio vond het niet zo nodig om zijn verjaardag te vieren, met een supriseparty als gevolg. Nietsvermoedend lokten we hem naar een café op de campus, waar wij hem met zijn allen verraste met een grote taart en cadeautjes. Omdat een groot gedeelte van mijn vriendengroep uit Italianen bestaat, besloten we een avond Italian Style pasta te gaan maken. Misschien leuk om even te vermelden dat dit de eerste keer was dat ik zelf gekookt heb sinds ik hier woon. Afgelopen vrijdag ben ik ook nog samen met twee vriendinnen een ochtendje naar de Beijing Zoo geweest. Hier hebben we natuurlijk China's trots gezien: panda's!

Op sportief gebied heb ik ook niet stil gezeten. Inmiddels ben ik onderdeel van het volleybalteam van de universiteit. We spelen wedstrijden tegen andere universiteiten in de buurt. Het niveau ligt hier helaas niet heel hoog, maar het is super leuk om weer een balletje te slaan. Ook staan er weer een aantal leuke tripjes op de planning. Of zoals mam altijd zegt 'vakanties in deze grote vakantie'. Aankomende vrijdag ga ik met vijf vriendinnen op meiden-weekend naar Chengde, een stad hier vier uur met de trein vandaan. En eind volgende maand vliegen we dan eíndelijk voor 5 dagen naar Hong Kong!

Deze drukke maar super leuke week kende eigenlijk maar één écht hoogtepuntje: de Tony chocola die ik vanuit Nederland opgestuurd kreeg van mijn lieve oom, tante en nichtjes. Helaas is het nu ook de favoriet van iedereen hier. Dus heb je geld over? Alle chocola is meer dan welkom! Tot snel ;)

P.S. Check mijn fotoalbum voor weer wat sfeerimpressies!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke Tieman:
    22 oktober 2017
    Hoi Julia, zo te lezen gaat het je allemaal goed af. Fijn hoor. Geen last van heimwee denk ik. Leuk dat je weer een volleyballetje kan slaan. Al is het niveau van de tegenstander niet geweldig, je bent toch weer even bezig. Veel succes verder. Groetjes Ineke en John.
  2. Oma Bien en Opa Dirk:
    22 oktober 2017
    Hoi lieve Juul, dat is weer een echt Julia blog. Prima geschreven, je proeft je enthousiasme en feestgevoel. Er staat weer heel wat op het programma lees ik, veel plezier en je foto's zijn erg leuk. Je enthousiaste volger, Opa Dirk
  3. Oma Bien en Opa Dirk:
    22 oktober 2017
    O ja, ik vergeet helemaal je intrede in het university vollyebal team. Uit je relaas begrijp ik dat je ze misschien nog wel iets kunt leren! Erg leuk, sport verbroedert zeiden we ooit, dat gaat nog steeds op lijkt mij.! Succes!! Oop Dirk en oma Bien
  4. Oma Bien en Opa Dirk:
    22 oktober 2017
    Lieve lieve Juul watleuk dat je met klompen op de beurs stond het staat je goed hou Nederland maar hoog goed gedaan fijn dat jeook weer wat aan volleybal doet het versterkt het team zo’n grote meid uit Holland bij al die kleintjes straks leuk naar hong kong veel plezier daar en wegwachter weer op je verhaal verder heel veel kusjes uit zaandam
  5. Oma jannyj:
    24 oktober 2017
    Lieve Julia je hele verhaal weer gelezen wat leuk dat je Nederland vertegenwoordig natuurlijk met klompen Je beleef wel heel mooie dingen en ziet ook heel veel ,Ook leuk dat je weer kunt volleyballen ,En straks ook nog naar Hong Kong je ziet nog eens wat ,liefs en een dikke kus