Happy New Year from Hanoi!

1 januari 2018 - Hanoi, Vietnam

Gelukkig nieuwjaar lieve allemaal! Ik hoop dat jullie een geweldige avond hebben gehad. Ik in ieder geval wel! Samen met Irina, Angela en Avrah vierde ik het nieuwe jaar hier in de Vietnamese hoofdstad zes uurtjes eerder dan in Nederland. We begonnen de avond met een heerlijk drie-gangen diner met uitzicht over de stad. Daarna verplaatsten we ons naar een groot plein in het centrum waar we met duizenden andere Vietnamezen aftelden. Kijk mijn video's voor een kleine sfeerimpressie. Daarna moest er natuurlijk gedanst worden! Ook was ik dankzij Skype samen met familie en vrienden tijdens de jaarwisseling in Nederland, ondanks dat het hier al 6 uur 's ochtends was.

De afgelopen dagen hebben we Hanoi goed verkend. We struinden rond in de mega drukke straten en bezochten het oude huis van Ho Chi Minh, de vroegere president van het land. We lunchten in een klein tentje waar president Obama tijdens zijn bezoek aan Vietnam ook heeft gegeten. Dat was het proberen waard! Ook keken we onze ogen uit bij één van de grootste markten in de stad. Je kunt daar alles krijgen: van traditionele kleding en souvenirs tot insecten op een stokje. Ook moest natuurlijk het nachtleven ontdekt worden. Ik eindigde bij een Vietnamese jongen achterop de scooter. Wel met mijn ogen dicht, want het verkeer hier is nog chaotischer dan Beijing. Wees maar gerust oma, na een paar kleine hartverzakkingen bracht hij me gelukkig heel weer thuis ;)

Vandaag staat in het teken van uitkateren en vroeg naar bed. Morgen ochtend vroeg vliegen we terug naar Beijing en zijn mijn laatste twee dagen op de campus aangebroken. Vreemd wel, om van al mijn vrienden hier afscheid te moeten nemen. Maar, new year new adventures: er staan drie weken Indonesië op mij te wachten! Ik heb besloten om nog een aantal weken te gaan backpacken buiten China en nog optimaal te genieten van mijn tijd hier in Azië. Nog maar een maandje en ik sta weer op Schiphol! Maar time flies when you're having fun <3

1. Oma Bien en Opa Dirk:
    1 januari 2018
    Hoi lieve Juul, hier mijn wat late reaktie op je Han oi blog. Wat maak jij toch veel mee in die paar maanden! Je studietijd in Beijing is omgevlogen naar ik aanneem, dan nog een paar tripjes in China, naar Vietnam en als klap op de vuurpijl een rondje backpacken in Indonesie! Super, Super. Maar let wel goed op in Indonesie. Het is een zeer fanatiek moslimland en ze zijn zeer anti-alcohol, etc. Etc. Ze slaan nogal eens een kroeg in elkaar, speciale knokploegen doen dat. Dus let op. Veel plezier verder, goede reizen en... keep us posted! (Maar dat deed je toch al) xxxxoop en oom
  2. Tante Mini:
    1 januari 2018
    Heel veel plezier nog in Indonesie