Forever 21

5 november 2017 - Beijing, China

Hoi allemaal!

Yes, het allereerste berichtje in mijn nieuwe levensjaar! Ik ben op dit moment aan het nagenieten van mijn mega leuke dag. Samen met mijn vrienden heb ik mijn 21 verjaardag meer dan goed gevierd. Gisteren hebben we met zijn allen gegeten in een traditioneel Beijing restaurant en hebben vervolgens afgeteld en de hele nacht gedanst in mijn favoriete club. Vandaag ben ik verrast met cadeautjes, taart, heel veel lieve woorden en als klein hoogtepuntje 'lang zal ze leven' op Skype door mijn lieve familie. Thanks to you all! <3

De afgelopen weken heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan. Helaas kon mijn meidenweekend naar Chengde niet doorgaan omdat mijn paspoort bij het visumbureau lag om mijn visum voor Hong Kong in orde te maken. In plaats daarvan ben ik een dagje met Lukas naar het Oude Zomerpaleis geweest. Daar keken we met verbazing naar een stukje natuur en mooie tuinen midden in deze drukke stad. Gelukkig was de smog de afgelopen dagen wat minder heftig, waardoor we voor even van de schone (?) lucht konden genieten.

Zo, kort maar krachtig verhaal dit keer. Het is hier ondertussen half 10 en ik ga lekker wat slaap inhalen. Benieuwd naar de mensen die mijn tijd hier zo leuk maken? Check weer even mijn fotoalbum!

Slaap lekker!

1. Oma Bien en Opa Dirk:
    5 november 2017
    Hoi lievejarige job hier ben je nog jarig wat fijn dat je zo;n leuke verjaardag hebt gehad met een leuk feest je ziet dat we hier ook aan je denken het was even wat rustig bij je maar straks ga je weer naar hong kong ben benieuwd hoe het daar is maar dat horen we wel weer als je weer een nieuwe blog schrijft en dan komt je zus nog even met je vriendin allemaal leuke dingen ga maar lekker slapen bij jullie is het aldrie uur in de nacht slaap lekker en tot schrijfs heel veel kusjes uit zaandam
  2. Ineke Tieman:
    5 november 2017
    Hoi Julia, dat is leuk om je 21ste verjaardag in China te vieren. Ik denk dat je een prima dag hebt gehad. Geweldig dat je zoveel lieve vrienden en vriendinnen hebt. De reis naar Hong Kong zal vast nog wel lukken als de papieren in orde zijn. Veel plezier verder. Groetjes van Ineke en John.
  3. Tante Mini:
    Lieve Julia
    Wat een belevenis om in China 21 te worden. Hoe gaat het met de studie. Nog heel veel succes en groetjes van mij
  4. Papa:
    6 november 2017
    Hee Juul,

Lekker he, eindelijk 21 en ( hoop ik ) dus volwassen. Leuk die foto`s zo allemaal bij elkaar aan de ronde tafel. Mooi stel hoor! ik hoop dat je genoten hebt van je verjaardag. Helaas was je pakketje nog onderweg, maar is wel inmiddels op de campus gearriveerd. Nog even en dan is je kleine zusje ook in China. Gezellig samen het avontuur tegemoet. Maak haar maar wegwijs tussen al die kleine mensjes.
    Wij hebben je verjaardag ook gevierd met een gezellig dagje ( Oma, Gert, Dolf en allemaal ).
    Lekker gegeten, de bowlingbaan onveilig gemaakt en een paar flesjes wijn opgedronken. Straks Laar d`r feestje en dan op naar de kerst. Het is eigenlijk zo weer februari. Genieten en op naar het volgende avontuur ( Hong Kong )

爱的 , Pappa
  5. Oma Bien en Opa Dirk:
    Opa Dirk:
    Hoi lieve Juul, dat was de Verjaardag der Verjaardagen! In China 21 en in Nederland 20 (voor even) bijzonder en bizar. Ik begrijp uit je relaas dat je het meer dan naar je zin hebt. Ik ben blij voor je. Tante Greet en oom Andre komen net binnen ( koffievisite) gaat gewoon door. Ik moet nu stoppen maar het vervolg komt spoedig!!xxxoop
  6. Julia:
    7 november 2017
    Bedankt voor jullie leuke reacties weer!
    Mijn dag was inderdaad super! Ik ben lekker verwend door iedereen hier. Ik kwam niets tekort :)

@ Tante Mini: de studie gaat goed! Niet zo druk gelukkig, dus dan heb ik veel tijd om leuke dingen te doen!
    @ Papa: ik hoop dat ik mijn pakketje morgen ergens kan vinden, ik ben zo benieuwd! Fijn dat jullie toch nog een beetje mijn verjaardag gevierd hebben. Kusjes!
    @ Opa Dirk: doe maar de groetjes aan tante Greet en oom Andre van mij! Tot schrijfs!
  7. Oma Bien en Opa Dirk:
    7 november 2017
    Hoi lieve Juul. juist op het moment dat ik vanmorgen zat te typen kwamen oom Andre en tante Greet binnen, gereden dor dochter Nancy. śAvonds rijden vinden ze niet zo prettig, vandaar de koffievisite.
    Leuke foto's heb je meegestuurd en het is goed te zien dat je het méér dan naar je zin hebt daar in dat verre China. Ik weer niet of je daar de Nederlandse TV kunt volgen via internet, maar de afgelopen tijd waren er uitgebreide reisverslagen te zien van het bezoek van het 3opReis team aan Beijing, nu zijn ze op weg naar Mongolie, en wat dacht je: per trein. Ik begrijp dat het verder goed gaat met de studie en dat de trip naar HongKong met rasse schreden naderbij komt, evenals het bezoek van "je kleine zussie"
    Lieve groetjes van Oom en mij en.." we keep in touch" xxxoop en oom.