Barnie goes Beijing

10 december 2017 - Beijing, China

Wauw, wat zijn deze dagen voorbij gevlogen! Een week geleden alweer landden Lara en Aniek in Beijing en kon ik ze eíndelijk knuffelen. De taxi bracht ons naar hun hotel, welke op een steenworp afstand van de uni was. We verkenden eerst de campus, waar ze een aantal van mijn vrienden ontmoetten. Grappig dat zij zich zo kunnen ergeren aan de roggelende en smakkende Chinezen, terwijl dat voor mij alweer zo normaal is. De jetlag hakte er na ons sushi-diner flink in, dus doken we vroeg ons bed in. Er stond natuurlijk ook een drukke week voor de deur!

Ik kan natuurlijk al onze leuke dingen wel gaan opnoemen, maar dan zit je hier morgen nog te lezen. Voor niemand leuk. Geniet daarom van een aantal hoogtepuntjes!

De eerste dag nam ik ze mee naar de Wanfujing Street Market, met allerlei lekkernijen. Of lekker nou echt toepasselijk was, zijn we nog niet helemaal over uit. De levende schorpioentjes op een stokje namen mijn eetlust toch wel een beetje weg. 's Avonds konden ze dan eíndelijk Lukas goedkeuren tijdens een Pakistaans diner. De volgende dag bekeken we mijn stad vanaf 240 meter hoogte en konden de meiden hun geluk niet op tijdens het winkelen bij de Fake Market. Kijken kijken niet kopen gold niet voor deze Nederlanders ;)

5 december stond natuurlijk in het teken van Sinterklaas. Ik had al mijn vrienden opgetrommeld en de meiden hadden allerlei Sint snoepgoed meegenomen. Met zijn allen maakten we er een échte Nederlandse pakjesavond van. Ook kon natuurlijk een avondje uitgaan niet ontbreken. Onder het genot van onze (gratis) gin-tonics genoten we tot in de vroege uurtjes van de Beijing nightlife. Met natuurlijk uit volle borst:

If I could fall into the sky
Do you think time would pass me by?
'Cause you know I'd walk a thousand miles
If I could just see you tonight

Op de laatste dag brachten we nog een bezoekje aan het prachtig verlichte Olympic Park en nuttigden we ons laatste avondmaal bij een typisch Chinees restaurant in de Hutongs.

Ik voel me wel een beetje verdrietig nu ik weer zonder de meiden ben. Maar gelukkig staan er nog een hoop leuke dingen op de planning. Volgende week hebben we twee verjaardagen te vieren, waarvan eentje van mijn vriendje. En last but not least: aankomende zondag vlieg ik voor drie dagen naar Shanghai! Maar daarover verklap ik in mijn volgende blog meer!

Dikke kus!

P.S. Dit keer ook een kleine video, voor de sfeerimpressie van de hereniging met mijn lieve zus! <3

1. Tante Mini:
    10 december 2017
    Wat een leuke foto's. Ik geniet heel erg van de mooie verhalen
    Groetjes en geniet er van
  2. Reinie Looman:
    10 december 2017
    Heel mooi al die belevenissen van jou (jullie)
  3. Oma Janny:
    11 december 2017
    Lieve Julia het zal wel weer even wennen zijn Nu de meiden weg zijn maar wel een leuke onderbreking voor je .Zo lk hoor hebben ze het harstikke fijn gehad en veel gezien ,een leuke Sinterklaas. Avond gevierd las ik .Nu ga je ook nog naar Shanghai je doed maar wel weer een belevenis, geniet er maar van .dikke knuffel en kus 😍💋💑
  4. Oma Bien en Opa Dirk:
    11 december 2017
    Hoi lieve Juul, dat is weer een echt Julia blog. Prima geschreven, boeiend en "to the point" ook je Engels is met sprongen vooruitgegaan.Prima, heb je nodig in je verdere ontwikkeling. Ik begrijp dat het bezoek van Laar en Aniek een groot succes was en dan kun je inderdaad zeggen: time flies! Het sneeuwverhaal zul je intussen wel in geuren en kleuren hebben gehoord, ze hebben een uur boven Amsterdam in de wachtkamer gezeten, maar nu weer veilig thuis. Veel plezier straks in Sjanghai, die stad heeft ook een rijke geschiedenis in de scheepvaart. Tot schrijfs en dikke kus van Oop en oom!😍🎓💖👍❤
  5. Ineke Tieman:
    11 december 2017
    Hoi Julia, fijn dat het allemaal goed gaat. Leuk dat Lara en Aniek bij je waren. Jullie zullen elkaar best gemist hebben. Veel plezier in Shanghai! Groetjes Ineke en John.
  6. Aniek:
    12 december 2017
    Ah lieve puul! Wat leuk om dit terug lezen in jouw woorden! Je bent wel een paar kleine details vergeten... Bijvoorbeeld het pittige eten! Laar en ik hadden uiteindelijk onze eigen flesjes water maar meegenomen naar de restaurants 😋 Gelukkig kan jij er al tegen! Ik heb genoten puul! Geniet van je laatste maandjes! Ik ben blij dat alles zo goed met je gaat en onwijs leuk om je vrienden te ontmoeten! Je hebt lieve mensen om je heen verzameld! Geniet van al het moois! Ik ga deze week in ieder geval nooit meer vergeten! Dikke kus! Loveyou! 😘😘😘😘😘