Back to summer paradise

24 januari 2018 - Gili Air, Indonesië

Selamat siang!

De allerallerlaatste week van mijn geweldige avontuur is alweer ingegaan en daarom moest er extra hard worden genoten én natuurlijk nog aan mijn zomerse kleurtje gewerkt worden. Beiden gaan eigenlijk best lekker. Op dit moment ben ik op het paradijselijke Gili Air. Daar heb ik voor twee dagen een prachtig resort geboekt om eens even goed bij te komen. Lees: yoga doen en detoxen. Soms wordt mijn rust verstoord door het geluid van de moskee dat over het eiland galmt. Afgelopen week heb ik samen met de Amersfoortse Bente Gili Trawangan, oftewel het party island van Indonesië, op stelten gezet. Veel hoef ik er niet over te vertellen, want eigenlijk hebben we alleen maar gefeest en op het strand gelegen. Oh ja, én genoten natuurlijk!

Voordat we afreisden naar de Gili’s, vertrok ik eerst met Daan naar Nusa Lembongan. Daar ontmoetten we een groep leuke Nederlanders waar we het eiland mee verkenden. Omdat de Nusa-eilanden nog niet zo toeristisch zijn, vind je er prachtige stranden en leuke snorkel plekjes. We zwommen onder andere met Manta’s, grote roggen. Ook konden Nemo en Dory natuurlijk niet ontbreken. Omdat er weinig verkeer mogelijk is op dit eiland, huurden we weer een scooter. Weer bleek dat scooters en ik niet zulke goede vriendjes zijn. Terwijl ik bij een vriend achterop zat, verloor een tegenligger in een auto de macht over het stuur en reed zó op ons in. Mijn been zat klem tussen de scooter en de auto, met een mega bult en overal blauwe plekken als gevolg. Gelukkig gaat het nu weer goed en is er bijna niets meer van de crash over. Behalve mijn stoere verhaal dan ;)

Nu ik weer helemaal opgeladen ben, reis ik morgen terug naar Bali. Samen met Bente en een ander Nederlands meisje, Martine, ga ik vijf dagen surfen in Canggu. Kortom, een geweldige afsluiting van een prachtige reis door Indonesië! Jaloers worden? Check mijn foto’s dan maar even ;)

Liefs!

1. Ineke Tieman:
    24 januari 2018
    Geweldig wat je allemaal meemaakt. Veel plezier nog en alvast welkom thuis!😙😙.
    Groetjes Ineke en John.
  2. Tante Mini:
    24 januari 2018
    Wat zal je een moeite hebben om weer te wennen thuis. Groetjes
  3. Oma Bien en Opa Dirk:
    24 januari 2018
    Hoi lieve Juul wat een avonturen! Prachtig he, die gordel van smaragd (of Insulinde) zoals wij Hollanders die vroeger noemden. Maar.... geloof het of niet, aan alles komt een eind, maar.... genoten heb je, en hoe!! Geniet nog even van je laatste week in de warmte, kijk uit voor de haaien bij het surfen ( ha ha) goede vlucht naar huis en we zullen op Schiphol zijn!! Tot volgende week! Xxx oop en oom
  4. Oma Janny:
    25 januari 2018
    Hoi lieve Julia ,wat is het mooi daar he'en lekker warm zeker word niet te bruin anders steek je zo af bij ons bleekgezichten .maar geniet nog die laatste dagen ,want het eind is in zicht !!tTot volgende week xx 💋😎