Het achtste wereldwonder

17 september 2017 - Beijing, China

Inmiddels is het hier bijna tien uur en heb ik net een heerlijke zalmpasta naar binnen geschoven. Vandaag stond in het teken van bijkomen van het weekend. Lees: de hele dag in bed liggen. Ik kreeg mezelf nog wel zover om de sportschool van de binnenkant te bekijken. Het koste me een rib uit mijn lijf, maar nu kan ik ook op de campus de #fitgirl uithangen. Gelukkig heb ik een extra dag weekend, want ik heb geen college op maandag. Gisteren ben ik samen met honderd andere internationale studenten afgereisd naar een van de wereldwonderen: de Chinese Muur. Deze is op ongeveer twee uur van de campus te bewonderen. Daar aangekomen stond ons een lading trappen te wachten. Na twintig minuten in de brandende zon kwamen we allemaal drijfnat boven. Maar gelukkig was dat het helemaal waard. Wát een uitzicht! Voor foto's van deze prachtige ervaring, zie mijn album! En let vooral ook even op de (best wel heel erg leuke) Deen, door papa ook wel mijn achtste wereldwonder genoemd ;)

Eenmaal terug op de campus at ik een hapje met mijn inmiddels nieuwe vrienden en verplaatsen we ons naar een van de vetste clubs van de stad. Daar genoten we van onze (gratis) drankjes en vierden we de verjaardag van een van de meiden. Weer een avond voor in de boeken!

Omdat ik dus nog een extra dagje langer van mijn weekend kan genieten, ga ik morgen gebruiken om bij te kletsen met Marijn, die ik in Moskou heb ontmoet. Ze is nu ook in Beijing en dat vraagt natuurlijk om een lunch-date. De dagen daarna wordt het helaas tijd om me wat meer op mijn studie te gaan richten. De introductieweek van de vakken is over en de lessen zullen nu écht beginnen. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het uit is met de pret. Over twee weken hebben wij, net als de rest van China, alweer een week vakantie. Deze willen we gaan gebruiken om wat meer van het land te zien, wat feestjes te pakken en vooral veel lol te hebben. En misschien mijn Chinees wel wat te oefenen. Vergeet vooral niet om nog even in mijn fotoalbum te kijken voor wat sfeerimpressies!

Lots of love!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke Tieman:
    17 september 2017
    Hoi Julia, wat een geweldig nieuws allemaal. M0ooi om naar de Chinese muur te gaan. Ga je ook nog naar het terracotta leger? Vast wel. Veel plezier verder en succes. Groetjes Ineke en John. 👍
  2. Julia:
    Hoi Ineke en John!
    Het was inderdaad super gaaf! Een tripje naar het Terracotta Leger staat inderdaad ook nog op de planning! Misschien in de eerste week van oktober :)
    Leuk al jullie reacties!
    Groetjes Julia
  3. Tante Mini:
    18 september 2017
    Erg mooie foto's. Geniet er maar van👍
  4. Oma Bien en Opa Dirk:
    18 september 2017
    hoi lieve Juul, ik kan niet zien of onze reaktie van gisteren je bereikt heeft, hier dan alsnog een stukje proza. Dat moet een super ervaring zijn geweest dat tripje (understatement) naar de Muur! 6400 km muur tegen de invallen van de Mongolen is niet niks! veel plezier, ik begrijp dat het morgen leren geblazen is, maar er blijft nog MEER dan genoeg lol over! bv naar het terra cotta leger, etc. hier is het etenstijd! tot schrijfs, xxx oop en oom😊